Біз өмір сүріп жатқан қоғам өте өзгермелі. Технологиялар қарыштап дамып, қажеттіліктеріміз басқа арнаға ауысып келеді. Адамдар, ережелер, стандарттар өзгерді. Білім беру саласы, басқалармен қатар, жаңа заманауи талаптарға ие болды. Демек, осы салада жұмыс істейтін мамандар да қазіргі педагогтің портретіне сәйкес келуі керек.
Қазіргі мектепке дейінгі білім беру мұғалімі қандай болуы керек деген сауал бәрімізді толғандырады. Заманауи кәсіби стандартты ескере отырып, мектепке дейінгі білім беру мұғалімінің бейнесін терең сипаттай аламыз. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі бекіткен «Педагог» кәсіптік стандарты педагогке өз мансабын кәсіби дамытуға, педагогке өзгерістер мен инновациялық процестерге белсенді жауап беріп, оқыту мен тәрбиелеуде лидерлік қасиеттерді дамытуға мүмкіндік береді. Жалпы педагогтердің кәсіби дамуының навигаторы болып табылады.
Педагог тәрбиеленушілердің білім беру мақсаттарына қол жеткізуіне көмектеседі. Өз қызметіне адалдығын көрсете отырып, балаларға жауапкершілік алады. Оқыту мен тәрбиелеуде ұлттық және мәдени құндылықтарды басшылыққа алады, әрі оны насихаттау процесіне өз үлесін қосады. Академиялық адалдықты сақтап, сыбайлас жемқорлыққа жол бермеу қағидаттарын ұстанады. Ата-ана мен тәрбиеші арасында, тәрбиеленуші мен тәрбиеші арасындағы әдепті қатаң сақтайды.
Мұғалімнің педагогикалық білімі болуы, оқытудың заманауи әдістерін және құзыреттіліктің жеткілікті деңгейін меңгеруі тиіс. Жалпы қабылданған сауаттылықтан, жауапкершіліктен, адалдықтан, балаларға деген сүйіспеншіліктен басқа, қазіргі заманауи педагогтің негізгі ерекшеліктерін ажыратуға болады:
- Адалдық пен толеранттылық (жынысына, жасына, дініне, ұлтына және т.б. қарамастан, әртүрлі көзқарастар мен сенімдерді сабырлы түрде қабылдау мүмкіндігі);
- Заманауи балалармен еркін қарым-қатынас жасау үшін жаңа ақпаратты игеру, заманауи технологияларды түсіну қабілеті;
- Шығармашылық (би, ән айту, сурет салу, жобалау және т.б. қабілеті білім беру қызметін үйлестіруге көмектеседі);
- Түзету педагогикасы мен дефектологиясының негіздерін түсіну.
Осылайша, қазіргі мұғалім мүмкіндігінше жан-жақты болуы керек. Бұл жеткілікті білімі бар және сонымен бірге жаңа ақпарат пен тенденцияларды қабылдауға және игеруге қабілетті адам. Мұғалім бір орында тұрмауы керек, оқушылармен, ата-аналармен, әріптестерімен бірге дамудың жаңа әдістерін іздеуі керек. Педагог мамандығы танымалдығына қарамастан, мектеп жасына дейінгі балаларды оқыту жауапкершілік пен табандылықты, қажырлы еңбекті талап ететін жұмыс. Мектепке дейінгі тәрбиешілер балалардың физикалық, интеллектуалдық және эмоционалдық дамуына оң әсер етеді. Мектепке дейінгі білім беру олардың ең алғашқы білімге деген баспалдағы ретінде қызмет етеді.